Migratie? - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Laurelin Molen - WaarBenJij.nu Migratie? - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Laurelin Molen - WaarBenJij.nu

Migratie?

Door: Laurelin

Blijf op de hoogte en volg Laurelin

03 Maart 2007 | Griekenland, Athene

zo, ondertussen geinstalleerd in de jeugdherberg. Afgelopen week was ik een beetje verkouden, wat het vrij moeilijk maakte om al mijn taken uit te voeren, omdat ik vooral gewoon graag op mijn bed in slaap wou vallen. Alles goed gekomen, maar aan het eind van de week werden Angela en Alice beiden ziek, hetzelfde als ik, maar dan met koorts. Angela kon mij dus niet wegbrengen vrijdag. Geen probleem, ze heeft mijn taxi betaald. Stijf van de stress nauurlijk, kwam ik aan voor het hostel met mijn 35 kilo wegende koffer. Buiten hing al een groepje avonturiers, waarvan een aantrekkelijke mijn koffer wel even naar binnen wilde sjouwen. Goede aankomst, nietwaar? Goed, nu stond mij dus een tweede solicitatiegesprek te wachten, maar met behulp van een Amerikaans meisje dat enthousiast tegen me aan begon te blaten, verliep dat behoorlijk gunstig. De avond doorgebracht aan de bar hier en kletsende met mijn kamergenoten. Allemaal in ieder geval zeer veelbelovend. Aangezien ik in een dorm slaap, werd ik vanochtend wel heel vroeg wakker, door vertrekkende mensen, maar gelukkig ben ik daarna weer meteen in slaap gevallen. Omnegen uur was ht alweer tijd om op te staan, voor mijn eerste proefdag. Aldus heb ik geholpen met het bedden verschonen, het ontbijt een beetje en ach, voorat ik uberhaupt 3 uur gewerkt had, was ik alweer klaar voor de dag. Het was hier echt super warm. Een gemiddelde nederlandse zomerdag, een graad of 22, wat dus weinig kleren inhield. Er blijft echt een oneindig aanbod aan mooie en verborgen plekjes in de stad, waar je heerlijk op een terrasje kunt zitten, in de schaduw of in de zon, onder het genot van nouja, whatever. Ofwel...ik heb zo'n zwaar leven... Goed goed, k houd het kort en moet mijn socialiserings skills nog weer even extra oefenen. Hoppa, moedig zijn dus.
Kus kus

• 03 Maart 2007 - 17:22

Anne-Sophie:

Fijn dat het positief uit lijkt te pakken! Ik hoop dat 't zich zo voortzet.
    Veel succes : )

• 03 Maart 2007 - 17:44

Rosa:

mee eens! :)

• 03 Maart 2007 - 21:16

Jeroni:

ooh ik houd zo van hostels! ik ben jaloers, en ik wil langskomen! misschien in de zomer, ofzo, als ik ooit aan geld kom. ps ik ben zeer onder de indruk van je geniale schrijfkunsten, vooral in het vorige verhaal! xx

• 03 Maart 2007 - 21:45

Rutger:

Respek. Ik ben ook weer aan een weekje Athene toe.

• 04 Maart 2007 - 15:59

Ananja:

Pfffff, gelukkig, dit klinkt heel wat beter! Jij ook!
    Succes,

Ananja

• 04 Maart 2007 - 16:51

Maaike:

Hoi Laurelin, ik volg je verhalen. Goed dat je niet te lang bent gebleven in zo'n moeizame situatie, en gelukkig dat je gauw iets beters hebt gevonden. tenminste zoals het nu lijkt. Succes weer verder.

• 04 Maart 2007 - 16:53

Maaike:

Nog vergeten; we hebben je natuurlijk wel gemist bij het familieweekend! Groetjes van iedereen.

• 04 Maart 2007 - 18:08

Hafid :

niet zo zeuren jij gewoon werken . hahaha

• 04 Maart 2007 - 18:24

Moeders:

jeetje, dat klinkt wel heel erg zielig zeg- nou kom je zeker snel naar huis?
    die maaike zit ook alweer snel achter de computer, zeg. ik had trouwens geen mailtje dat je een nieuw ei had gelegd
    heel veel liefs enzo

• 04 Maart 2007 - 20:19

Arwen:

Zo! dat klinkt beter. Dat dat zo door mag gaan tot het derde gesprek. Klinkt allemaal erg lekker in ieder geval. ;)

• 05 Maart 2007 - 07:14

Fennanana:

Hey lau,
    fijn dat het nu eindelijk wat meer naar jouw zin lijkt te lopen! Komt vast helemaal goed.

We hebben je inderdaad ontzettend gemist op het familieweekend. We hebben zelfs een huiluurtje ingelast, zodat we het verdriet met elkaar konden delen ;-)

Nou geniet ervan meid!!

Kus

• 05 Maart 2007 - 11:36

Renske:

Nou dan kan ik als nichtje natuurlijk ook niet achterblijven, dus bij deze een berichtje van mij:
    goed dat je stappen ondernomen hebt om iets anders te zoeken en het klinkt wel alsof je daar veel ervaring kan opdoen en veel leuke mensen kan leren kennen! Leuk! :)
    Succes en veel plezier met alles! Ben je er het volgende familieweekend wel weer bij?
    Liefs Renske

• 05 Maart 2007 - 13:20

Annemarie:

hoezo eigenlijk tweede sollicitatiegesprek en hebbenjullie daar onze zon ingepikt?