Noem mij maar baas - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Laurelin Molen - WaarBenJij.nu Noem mij maar baas - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Laurelin Molen - WaarBenJij.nu

Noem mij maar baas

Door: Laurelin

Blijf op de hoogte en volg Laurelin

12 Mei 2007 | Griekenland, Athene

Zo, zal ik maar weer eens wat schrijven? Ik ben een beetje ontaard he?
Maargoed, ik ben nu eenmaal een druk bezet persoon (braakt). Tja, ik kan nu in ieder geval niet meer mensen uitlachen als ze zeggen dat je niet veel tijd ovrhoudt met een full time baan, want dat ervaar ik nu zelf als dusdanig. Het probleem is waarschijnlijk ook dat ik meestal te lang doorwerk en daarna ook nog te lang in het hostel blijf hangen na werktijd.

Maargoed, terzake.

We weten natuurlijk allemaal dat ik geweldig ben, maar zullen we er nog een schepje bovenop doen?
Ik ben manager voor een week. Ja ja. Ik ben tijdelijk de baas van de studios. Ofwel, ik run tijdelijk een hotel met 15 studio apartementen.
De fishers zijn collectief weg voor een lang week-end en sinds afgelopen maandag run ik hier de boel, sinds vrijdag zonder supervisie. Dinsdag ben ik weer terug naar af (Mijn onglamoreuse receptie bestaan), maar feit is wel dat ik weer iets leuks aan mijn cv toe heb te voegen. Daarnaast is het natuurlijk een ontzettende kick. Eigenlijk gaat het allemaal vrij natuurlijk. Het is allemaal niet uitermate moeilijk, maargoed, ik troost mijzelf dan maar weer met het idee dat ze de keuze hadden uit twee handen vol staff leden die al een flinke tijd voor ze werken. Een flinke schep verantwoordelijkheid op mijn negentien jarige schouders geladen, verandert mijn wereld natuurlijk wel weer lichtelijk.

De mensheid hier is niet anders dan in Nederland. Men is jong en vindt het nodig om daar 'van te genieten'. Dit houdt een excessief gebruik van alcohol, sigaretten en wiet in. Nu ben ik zelf absoluut geen heilige, maar toch relatief vrij terughoudend in het gebruik van alcohol en ik ben nog altijd niet weer van plan in mijn eigen verouderde voetsporen van tabak en wiet gebruik te treden. En tja, ik blijf er gewoon bij dat tijd doorbrengen met mensen die onder de invloed zijn niet de beste keus is, als je zelf nuchter bent. Omdat ik niet elke dag zwalkend rondloop, vindt men mij saai of uitermate gedisciplineerd. Dat saaie neemt niet weg dat ze allemaal met mij rond willen hangen. Maargoed, juist. Ik heb natuurlijk wel een paar interessante verhaaltjes op dat gebied.

Mijn huisgenote Charlie, is een erg boeiend geval. Ze is behoorlijk lesbisch, maar als ze dronken is (gemiddeld zo'n 5 keer per week), vergeet ze dat plotseling en hangt vervolgens aan de lippen van de een of andere vent. Vanochtend vond ik een briefje, waarop stond dat ze toch echt op moest houden over het balkon te kotsen.
Niet te begrijpen? Vorig weekend kwam ze straalbezopen thuis, viel letterlijk mijn kamer binnen (Mijn deur sluit niet) en probeerde mijn telefoon te lenen en...nouja, niet boeiend. Later kwam Emma, die de was doet en waar we veel mee omgaan aanzetten (ernstig bezopen) met nog een ander uitermate aantrekkelijk persoon, waar ik verder maar eens even niet op inga. Na ongeveer een halfuur hoorde ik een kotsserenade vanuit een volledig andere richting dan vanuit de badkamer. Toen zij en Emma s'ochtends opstonden (nog steeds half dronken) om naar t werk te gaan, bleek dat Charlie van het balkon af had gebraakt. Juistem.
Dat heeft ze afgelopen nacht dus weer gedaan.
Oh en ze eet mijn ijs uit de vriezer als ze dronken is. Moet ik daar verder nog een uitleg aan toevoegen?
Zelf ben ik natuurlijk een heilig engeltje. Voor smeuïge details moet je mij maar even persoonlijk emailen of nog beter, schrijven. Ik heb ook een eigen adres enzo, voor de geïnteresseerden.

Ik zou eigenlijk wat vaker dingen moeten schrijven, want de lollige verhalen verdwijnen allemaal naar een achterkamertje van mijn brein, omdat ik het zo druk heb.

Het is hier natuurlijk zomer en in de 30 graden en heerlijk. De zee is nog lekker koud maar niet ijzig meer. Ik begin nu een idee te krijgen van hoe het gaat worden, maar ik heb mij al voorgenomen om elke keer dt ik mijn 2 dagen vrij heb, echt weg te gaan. Dat gaat dan wel pas gebeuren nadat mijn moedertje en rowan hier zijn geweest in Juni (Ja, ik heb even geregeld dat die lekker 3 weekjes naar Griekenland komen). Binnen is het wel goed uit te houden, maar zodra je buiten komt, is de drang om in het water te duiken erg hoog. Gelukkig is mijn kamer tot zover nog niet echt heet oid.

Met mijn discipline is het nog altijd ernstig gesteld. Sporten komt er niet van tot mijn uiterste frustratie en ik zou ook absoluut wat meer tijd door moeten brengen met mijn hobbies.
Maarja, wat doe je er aan.

Op http://picasaweb.google.co.uk/laurelinlucinda/Greece
staan wat random fotos van hier etc.

Druk druk druk, ik ga eindelijk eens even het kantoor verlaten.

Knuffel/kus etc.

  • 12 Mei 2007 - 18:29

    Bouke:

    Hej Laurelin,

    Een drukke baan, welkom in de wereld van overwerk:p Het doet me wel goed om te weten dat de "jeugd" in Griekenland zich net zo hard verneukt als in Nederland.
    Kan ik weer rustig van slapen zech maar;)
    hehehe

    Hej fijne tijd daar nog en hoop je snel weer en uitgebreider te spreken!

    Dikke Knuffel,
    Bouke

  • 12 Mei 2007 - 22:34

    Rowan:

    Vinden ze dat je niet genoeg "van het leven geniet" als je niet zo hard mogelijk naar de klote gaat? :-/ Lijkt het ze zo vervelend om helder en gezond te zijn? Doet hun bestaan zo'n pijn als ze bij hun leven aanwezig zijn?

    Gelukkig ben je (net als deze broer) born to be boring. ;-) En gelukkig ben je nu officieel de baas!

    Knuffel,
    Rowan

  • 14 Mei 2007 - 13:00

    Ananja:

    Hoi-hoi,
    Ik realiseerde me onlangs dat er al een tijdje geen bericht van je was gekomen, en ziedaar!
    Wat leuk dat Annemarie en Rowan bij je komen!Het ziet er daar allemaal verrukkelijk zonnig en relekst (mag ik het wel zo spellen als lerares Engels?) uit.
    En, ben je een doortastende manager? Een strenge en onverbiddelijke? Een flexibele en besluitvaardige? \hoe dan ook, 't staat inderdaad prima op je cv.
    Hee Laurelin, groeten,
    Ananja

  • 23 Mei 2007 - 14:53

    Sophie:

    Dag Griekeling.
    Hoe is het managen verlopen? Klinkt leuk, maar eng, maar leerzaam!
    Je huisgenoot klinkt al even enig.
    De foto's zien er leuk uit trouwens! Heerlijk dat je al in zee kunt zwemmen :) (Heb ik ook gedaan toen ik in Zakynthos was, wel nog een beetje koud inderdaad.)
    Geniet ze en denk aan mij als ik komend weekend op Pinkpop in de regen kampeer!
    Liefs

    P.S. Oh en dame, ga je me nog terugmailen? ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 November 2008

Dan toch een bericht

13 November 2008

Land van regenbogen

21 Oktober 2008

Foto's

21 Oktober 2008

Hier spreekt de nieuwe klassevertegenwoordiger

11 Oktober 2008

Op de klippen gelopen
Laurelin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 46889

Voorgaande reizen:

13 Januari 2007 - 13 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: