Orea - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Laurelin Molen - WaarBenJij.nu Orea - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Laurelin Molen - WaarBenJij.nu

Orea

Door: Laurelin

Blijf op de hoogte en volg Laurelin

05 Maart 2007 | Griekenland, Athene

Fantastisch, dat is wat het is. Ik ben vandaag met twee canadese meisjes naar Vouliagmeni gegaan. Dat is een plaatsje aan de kust, iets buiten Athene. Heen met de tram, die een stuk langs de kust loopt. Een werkelijk fantastisch uitzicht over de zee en in de verte weer de bergen, die niet meer dan een donkerblauwe schaduw lijken tussen het felblauw van de zee en de hemel. Het licht en de kleuren hier zijn echt iets bijzonders. Het is nu al zo'n 3 dagen Nederlands zomer weer, wat echt heerlijk is. (Waarom voeg ik dat uberhaupt toe?) Maargoed, met de tram dus. Het doel was een warm water bron gelegen in fantastisch rotsformaties. Ofwel: ik heb in de zee gezwommen in Maart, how do you like that!. Het water was 23 graden en na een fiks potje zwemmen voel ik me als herboren. Naderhand werd het wel een beetje koud, maar ach, je moet er iets voor over hebben, en dat heb ik dan ook. Dat alles zo fantastisch is, is natuurlijk niet alleen maar omdat ik een leuk uitje heb gehad vandaag, maar het werken en wonen hier is gewoon echt geniaal. Ik heb elke avond zo ongeveer nieuwe kamergenootjes, die allemaal even levendig en aardig zijn. Ik slaap hier trouwens ook prima. Meestal zijn mensen behoorlijk sociaal ingesteld en dus niet lawaaierig. Al mijn collegas zijn ronduit aardig en speels, de gasten zijn ontzttend gevarieerd en vooral heel open en spraakzaam. En natuurlijk is het ook plezant dat er als een gek met me geflirt wordt van alle kanten (Ik zou daar natuurlijk nooit op in gaan, sprak zij sarcastisch). Het lijkt echt allemaal nog beter uit te pakken dan ik van te voren had durven dromen. Ik heb hopen energie, loop constant rond met een smile en heb echt veel lol. Het blijft wel lastig voor me om constant mensen gewoon aan te spreken en een beetje los lopen te balken, maar het gaat m e steeds makkelijker af. Ik krijg bovendien zoveel positieve reacties dat mijn zelfvertrouwen op dat gebied.. op alle gebieden eigenlijk, ontzettend toeneemt.
Mijn liefde voor Griekenland groeit bovendien echt met de dag en vooral nu ik ook een glimps op heb gevangen van wat onbebouwd gebied en van de lieftallige zee.

Ik heb echt veel plezier met mijn accent omdat niemand kan raden waar ik vandaan kom, maar iedereen het probeert. Daar moet ik natuurlijk nog even aan toevoegen dat het Engels praten nu echt automatisch gaat en echt makkelijk. En jaja, ik leer echt wel een paar woordjes Grieks.
Och jee, het is echt zo fijn om anderen te helpen met de weg vinden hier en om ze alle informatie door te spelen die je hebt.

Sorry, geen foto's nu, maar die komen snel.
dag dag, ta ta...ik denk aan iedereen en mis jullie ook stiekem!

  • 05 Maart 2007 - 18:02

    R.:

    De tram heb je genomen én er wordt enorm met je geflirt. Ik hoef dus niet meer langs te komen. :D

  • 05 Maart 2007 - 18:40

    Edwin:

    Way to go Supervrouw

  • 05 Maart 2007 - 18:57

    Arwen:

    Lyrisch! :)

  • 05 Maart 2007 - 19:31

    Mam:

    wat is hier nog aan toe te voegen behalve: en ze leefde nog lang en gelukkig. wat klinkt dat allemaal super en misschien maar goed dat je het niet leuk vond op je vorige adres

  • 05 Maart 2007 - 20:43

    PP:

    Dat klinkt beter dan huissloofje spelen.

  • 05 Maart 2007 - 22:26

    Anne-Sophie:

    Tjonge, ik voel de positiviteit werkelijk híer. Ik ben zo blij voor je dat het nu meezit!

  • 06 Maart 2007 - 10:45

    Rowan:

    :-D

  • 06 Maart 2007 - 17:45

    Iris:

    Ik wordt er bijna blij van! Maar helaas, het weer hier is toch te deprimerend... zucht

  • 06 Maart 2007 - 19:19

    Ananja:

    He-he, nou, dat heb je verdiend!!Je sprankelt weer lekker vanaf het scherm! Fijn! Have fun!

    Ananja

  • 08 Maart 2007 - 20:46

    Buuf Janneke:

    fijn dat je geniet ,geniet maar elke dag meer,groejes van ons.

  • 11 Maart 2007 - 09:17

    Ynepien:

    Dat klinkt heel wat beter!!!! Ik hoop dat het vanaf nu alleen maar nog leuker wordt. Niet met teveel knappe jongens aanpappen he, je weet een of twee tegelijk is ook wel genoeg.

    kus mij en Henk-jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 November 2008

Dan toch een bericht

13 November 2008

Land van regenbogen

21 Oktober 2008

Foto's

21 Oktober 2008

Hier spreekt de nieuwe klassevertegenwoordiger

11 Oktober 2008

Op de klippen gelopen
Laurelin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 46917

Voorgaande reizen:

13 Januari 2007 - 13 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: